Jak nie utyć po czterdziestce

Posted by in Dieta, Potrawy

Część kobiet przybiera na wadze niemal natychmiast po swoich 40-tych urodzinach. Dzieje się tak nie dlatego, że kobiety te zmieniły swoją dietę, ale dlatego, że w tym wieku w organizmie kobiet zachodzą zmiany w gospodarce hormonalnej. Czterdziesty rok życia to okres, w którym organizm kobiety zaczyna powoli przygotowywać się do okresu przekwitania. Efektem tych przygotowań jest między innymi spadek przemiany materii. Po 40 roku życia następuje nie tylko spadek tempa przemiany materii, ale spada także poziom serotoniny oraz hormonów zapewniających uczucie sytości. Kobietom po 40-tym roku życia zaleca się przede wszystkim dietę, która będzie zawierała duże ilości zwierzęcego białka. Taka dieta w tym wieku jest konieczna, gdyż duża ilość białka w diecie zahamuje proces utraty masy mięśniowej. Warto więc sięgnąć nie tylko po mięso, ale także po inne produkty zawierające białko. Dobrym źródłem białka roślinnego są rośliny strączkowe. Dieta pań po 40-tym roku życia powinna zawierać także duże ilości mleka i nabiału. Szczególnie należy zadbać o jedzenie dużych ilości właśnie tych ostatnich produktów. Mleko oraz nabiał są najlepszym źródłem łatwo przyswajalnego przez organizm wapnia, tym samym chronią nas przed osteoporozą. W tym okresie warto sięgnąć również po białka serwatkowe. Są one doskonałym uzupełnieniem niedoborów białka w organizmie. Taka dieta, czyli dieta bogata w białka oraz w wapń nie tylko wzmocni nasze kości, ale wpłynie także pozytywnie na stan skóry. Skóra kobiet stosujących tego typu dietę mimo upływu lat na długo pozostaje gładka i jędrna. Po 40-tym roku życia raczej należy unikać stosowania restrykcyjnych diet odchudzających. Z diety należy wykluczyć także produkty będące źródłem cukrów prostych, a więc słodycze. Lepiej też w trosce o szczupłą sylwetkę ograniczyć, a najlepiej wykluczyć całkowicie takie produkty jak smalec, tłuste mięsa i tłuste wędliny. Niezbędne są za to ziarna zbóż oraz kasze, które dostarczają niezbędnych, ale nie tuczących węglowodanów. Pamiętajmy także, że należy dużo pić. Zbyt małe ilości płynów skutkują pozornym przybraniem na wadze. Wypijając małe ilości płynów zaburzamy proces usuwania szkodliwych produktów przemiany materii. Zaleca się każdego dnia wypijanie przynajmniej 2 l niegazowanej wody mineralnej. Do tych zaleceń dotyczących odżywiania się po 40-tym roku życia koniecznie trzeba dodać codzienną aktywność fizyczną.