Jak wyeliminować cukier z diety

Posted by in Dieta, Kuchnia

Jedząc wiele produktów spożywczych większość z nas nawet nie zdaje sobie sprawy, że wraz z nimi zjada cukier. W większości produktów spożywczych cukier kryje się pod zupełnie innymi nazwami, stąd zapewne wynika nasza niewiedza. Dlatego też w wielu przypadkach nasza dieta zawiera zbyt duże ilości cukru. Podstawowym dodatkiem do owocowych syropów, napojów słodzonych, a nawet do majonezu jest obecnie syrop glukozowo-fruktozowy. Wypijając dziennie tylko jedną szklankę słodkiego, gazowanego napoju dostarczamy swojemu organizmowi aż 8 łyżeczek cukru. Jeden homogenizowany serek o smaku waniliowym to kolejne 5 łyżeczek cukru. Z kolei jedząc na śniadanie kukurydziane płatki smakowe jesteśmy przekonani, że zdrowo rozpoczynamy dzień. Tymczasem w 100 gramach takich smakowych płatków kryje się nawet 7 łyżeczek cukru. Nic więc dziwnego, że stajemy się społeczeństwem coraz bardziej otyłym, że coraz większa liczba polskich dzieci cierpi z powodu otyłości,a cukrzyca powoli staje się problemem społecznym. Najłatwiej wyeliminujemy cukier ze swojej diety, kiedy będziemy pamiętali, że posiłki należy spożywać regularnie. Im bardziej jesteśmy głodni, tym większą mamy ochotę sięgnąć po słodycze. Oczywiście nie oznacza to, że z diety należy wykluczyć wszystkie słodycze. Nie popełnimy wielkiego grzechu, jeśli po 2 godzinach od spożycia posiłku sięgniemy po coś słodkiego. Oczywiście nie muszą to być zaraz cukierki czy chałwa. Doskonałą słodką przekąską będzie na przykład jabłko polane miodem. Taki sam słodki deser otrzymamy polewając miodem twarożek. Jeśli nie możemy obejść się bez zjedzenia czekolady, to zamiast po czekoladę mleczną sięgnijmy po gorzką czekoladę. W internecie można znaleźć mnóstwo przepisów na domowe owsiane ciasteczka. Takie ciasteczka znakomicie zastąpią zwykłe ciastka. Osoby, które chcą zrzucić kilka kilogramów chętnie korzystają z różnych diet odchudzających. W czasie stosowania tych diet rezygnują ze słodzenia cukrem zastępując go słodzikami. Jednak znacznie zdrowiej jest sięgnąć po świeże lub suszone liście stewii. Z dodatkiem suszonych lub świeżych liści stewii można upiec także ciasto. Suszone liście stewii dostępne są w sklepach ze zdrową żywnością oraz w większych sklepach spożywczych. Świeżą stewię możemy hodować sami na okiennym parapecie lub w przydomowym ogródku. Cukier można zastąpić także sorbitolem (ekstrakt z jabłek) lub ksylitolem (ekstrakt z kory brzozy).