Kilka słów o diecie dr Davisa

Posted by in Dieta, Potrawy

Obecnie coraz więcej osób decyduje się na stosowanie różnego rodzaju diet odchudzających. Ich wybór jest tak wielki, że można mieć realny problem z podjęciem decyzji, którą dietę wybrać. My polecamy dietę dr Williama Davisa, która w Polsce jest jeszcze dość mało znana. Przyjrzyjmy się jej więc nieco bliżej i poznajmy jej zasady. Autorem tej diety jest amerykański kardiolog. W jego ujęciu tyjemy nie od cukru czy tłuszczu, ale od pszenicy, która znajduje się w większości naszego pożywienia. Uważa, żę zboże z którego kiedyś wypiekało się pieczywo było o wiele lepsze od tego, które dostajemy dzisiaj. Pszenica sprawia, że w naszej krwi gwałtownie wzrasta stężenie glukozy we krwi, co przekłada się na to, że bardzo szybko znowu zaczynamy odczuwać głów. W związku z tym osoby, które chcą zgubić nieco kilogramów powinny ze swojej diety wyeliminować wszystko to, co w swoim składzie zawiera właśnie pszenicę. Stosowanie się do tej diety sprawia, że w ciągu pierwszych miesięcy można zgubić nawet dwadzieścia kilogramów. Wielu specjalistów od żywienia powie w tym miejscu, że jest to w związku z tym dieta bardzo niezdrowa, bo proces chudnięcia przebiega zbyt szybko. Trzeba jednak pamiętać, że jest on efektem zmiany nawyków żywieniowych, a nie głodzenia się. Stosowanie tej diety to nie tylko mniejszy obwód w pasie, ale również lepsza kondycja naszej skóry. Dieta dr Williama Davisa w żadnym wypadku nie oznacza głodzenia się. Autor diety wskazuje bowiem na cały szereg składników i produktów, po które bez najmniejszych obaw można sięgać. Zalicza się do nich jaja, mięso oraz ryby. Miłośnicy sera również się ucieszą, ponieważ dieta ta nie zabrania jego spożywania. Rozsądnie jest jednak sięgać po sery chude. Te pełnotłuste nie są bowiem zbyt zdrowe. Można również bez ograniczeń sięgać po orzechy. Warunkiem jest jednak, aby nie były oblane czekoladą lub obsypane solą. Dieta nie określa, które orzechy mamy jeść. W związku z tym możemy sięgać po te, które najbardziej nam smakują. Włoskie, laskowe, pistacje, migdały czy orzechy arachidowe – to zdrowa i pełnowartościowa przekąska, która z całą pewnością nie zapewni nam dodatkowych kilogramów. W diecie tej można również spożywać ogromne ilości warzyw. Najlepiej sięgać po pomidory, ogórki, paprykę, marchew. Spożywać można je z różnego rodzaju dipami. Dobrym wyborem jest także połączenie ich z hummusem, który jest niezwykle zdrową przekąską.