Tłuszcze trans w naszej diecie

Posted by in Dieta, Potrawy

Rozmawiając o dietach warto wspomnieć również o tych produktach, które ograniczać należy niezależnie od tego, na jaką dietę odchudzającą się decydujemy. Do takich produktów i składników odżywczych zaliczyć można z całą pewnością tłuszcze trans. Szkodzą one naszemu ciału bez względu na to, ile mamy lat, jak wyglądamy oraz czy jesteśmy kobietą czy mężczyzną. Wiele osób pragnących ograniczać spożycie tłuszczy trans spożywa je, nie wiedząc nawet o tym. Dodawane są one bowiem do szeregu produktów, które regularnie kupujemy w sklepach. Tłuszcze trans to nic innego jak oleje roślinne, które zostały poddane procesowi utwardzania. To właśnie dlatego są takie niezdrowe. Proces utwardzania sprawia, że w istotny sposób zmieniają one swoje właściwości i zaczynają naszemu ciału w bardzo poważny sposób szkodzić. Osoby, które pragną w istotny sposób zmniejszyć spożycie tłuszczy trans powinny zrezygnować ze słodyczy. Jest to bowiem najbardziej powszechne źródło produktów tego rodzaju. Chodzi zarówno o gotowe ciasta, jak i te, które wypiekamy w domu, jeżeli do ich wypieku używamy margaryny, czyli właśnie tłuszczu roślinnego, który został poddany procesowi utwardzenia. Spożywanie tłuszczy trans sprawia, że mimo zmiany diety i zażywania aktywności fizycznej nasza waga nie tylko nie spada, ale również może wzrastać. Zazwyczaj tkanka tłuszczowa będąca efektem spożywania tłuszczy trans odkłada się na naszym brzuchu. Efektem jest więc tak zwany brzuszny typ otyłości, który jest niezwykle niebezpieczny. Prowadzić może bowiem do powstania szeregu chorób, na czele z chorobami układu krążenia i cukrzycą. Jeżeli nie chcemy rezygnować ze słodyczy, warto samodzielnie upiec ciasto czy ciasteczka. Warunkiem jest jednak użycie do ich wypieku masła. Warto wiedzieć, że masło nie tylko nie zawiera szkodliwych tłuszczy trans, ale również sprawia, że nasze wypieki są o wiele smaczniejsze. Spożywanie tłuszczy trans sprawi, że nasz poziom cholesterolu we krwi istotnie wzrośnie. Jest to kolejny argument za tym, aby ze spożywania tłuszczu tego rodzaju zrezygnować. Podejmując decyzję o ograniczaniu spożywania tłuszczy trans warto pamiętać, że są one wszechobecne. Znajdują się nie tylko w batonach i gotowych ciastach. W związku z tym zawsze należy bardzo dokładnie czytać etykiety na produktach spożywczych. Jest to jedyny sposób, który pozwoli nam uniknąć spożywania tłuszczy trans. Z pewnością nie uda nam się to w stu procentach, ale znaczące ograniczenie ich spożywania to już ogromny krok do przodu.